Vi utbildar dig gärna i

Personbil

Vad gör att du ska välja oss?

När du väl tagit beslutet att ta ett körkort för bil, då hjälper vi dig genom hela processen. Ett av alla områden vi är stolta över är vår kunskap att hjälpa dig med dina teoretiska kunskaper. våra kunder har väldigt bra resultat på teoriproven. När det kommer till de praktiska kunskaperna har vi även där  kunskapen om vad du behöver och hur du kan nå målet och få ditt körkort.

För nya elever

Din lärare kommer att planera och informera om din utbildning så att den passar dina önskemål och så att du uppnår de krav som krävs.

Vi använder oss av ett helt digitaliserat utbildningsmaterial där det finns tillgång till både uppläsning av texten samt filmer, utöver de vanliga instuderingsfrågorna. Följ denna länk för att skapa ditt elevkonto. Här kan du både studera din teori och sköta dina bokningar.

I teoripaketet ingår alltid lärarledda teorilektioner som hålls på onsdagar. Kontakta skolan om du vill ha hjälp att boka dessa. Tänk på att teorilektionerna hålls mellan September till April och har uppehåll under sommarhalvåret.

Om du har läs och/eller skrivsvårigheter och tror att du behöver ansöka om förlängd provtid eller muntligt prov. Får du utföra ett test som avgör din läshastighet och ordkodning, d v s hur snabbt du identifierar skrivna ord. Ring 0660- 211010 och boka tid för att genomföra testet. (pris 900:-/500:- beroende på om tidigare utredning finns eller ej)

Vi kan även erbjuda dig särskild teorihjälp utifrån dina behov i form av t.ex. enskilda teorilektioner.

För vidare information ring så bokar vi in en träff.

Körlektioner

Hos oss kan du välja mellan automat eller manuellt växlad bil.

Första lektionen kollar läraren av hur du ligger till och ni lägger tillsammans upp en plan om när du skulle vilja bli klar med utbildningen.

Våra lektioner är 40 minuter. För att få ett effektivare lärande bokar vi ofta 2 lektioner efter varandra, d.v.s. 80 minuter.

I slutet av lektionen går alltid läraren och eleven igenom vad som har gjorts och vad som ska tränas på inför kommande lektion.

Grupplektion

Vi utbildar även i grupp, vilket innebär sänkta kostnader för dig men ett effektivt lärande då du både får se och testa. Fråga om du vill veta mer.

Köpa lektioner

Vill du köpa ett paket med t.ex. både teori och körlektioner kan du antingen komma in och prata med oss eller köpa direkt i vår e-handel, alternativt skapa ditt elevkonto nedan så kontaktar vid dig.

Eller maila till info@nolaskogstrafikskola.se

Du kan även skicka sms/ringa  073-6608930 samt besöka oss på Storgatan 25-

Körkortstillstånd

För att få börja övningsköra så behöver du ansöka om körkortstillstånd. Du fyller i en hälsodeklaration på transportstyrelsens hemsida.
Sedan ska du även göra en synundersökning som du kan göra hos oss eller via en optiker.
Vill du dessutom kunna övningsköra hemma behöver du och din handledare gå introduktionskurs.