Här kan du

Boka din kurs

Om man vill övningsköra bil privat så måste man ansöka om handledarskap. Då krävs det att både elev och handledaren går kursen. Man behöver dock inte gå dem samtidigt. Kursen är giltig i 5 år. eleven behöver också ett giltigt körkortstillstånd. Bläddra ner på denna sida för att boka din plats på introduktionskurs.

Tänk på att om du behöver ta med dig en tolk måste du anmäla detta till skolan.

Innan du ska göra dina prov på trafikverket så måste du göra göra riskutbildningarna. Del 1 är en tre timmars teoriutbildning där vi diskuterar olika risker med bilkörning., t.ex. Alkohol, Trötthet och andra riskbeteenden.

Denna kurs är giltig som längst i 5 år eller tills du tagit ditt körkort inom den perioden.

Innan du ska göra dina prov på trafikverket så måste du göra göra riskutbildningarna. Vi åker till halkbanan i Hörnefors och provar på risker med bilkörning. Din lärare hjälper dig att boka in denna utbildning eftersom du måste vara tillräckligt långt fram både teoretiskt och praktiskt för att kunna tillgodose denna utbildning.

Vi har sett att vissa kan ha problem med teoriprovet. Därför håller vi regelbundet teoretiska kurser på skolan i grupp för att kunna stötta er på det vi ser är svårt att lära sig.  om dessa kurser inte räcker kan du även boka in en enskild teorilektion med en lärare. Dessa har stor framgång och är väldigt populära.

För att få göra proven hos trafikverket måste du göra riskutbildningarna. Vi pratar om olika risker i trafiken som MC förare och hur vi kan försöka förebygga dem dels med utrustning och tankesätt.

Kursen är giltig som längst i 5 år eller tills den dagen du tagit ditt körkort.

För att få göra proven hos trafikverket måste du göra riskutbildningarna. Denna kurs hålls i Hörnefors. Här testar vi bland annat hur vi egentligen styr motorcykeln och pratar risker med att se och synas. Prata med din lärare för att få en plats bokad.